Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Da Investigação às Práticas
  • Current
  • Archives
  • Declaration of ethics and good practices
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 1 No. 2 (2011)

Vol. 1 No. 2 (2011)

Published: 2015-04-02

Apresentação

  • Apresentação

    • PDF (Português (Portugal))

Artigos

  • Iniciação à ciência através da metodologia de trabalho de projeto – um contexto privilegiado para o desenvolvimento da linguagem no pré-escolar

    Mercês Ramos, Bianor Valente
    3-17
    • PDF (Português (Portugal))
  • Pratiques d’enseignement en lectureécriture et apprentissages des élèves au début du primaire Marie-

    Marie France Morin, Pascale Nootens, Isabelle Montésinos Gelet
    18-38
    • PDF (Français (Canada))
  • La enseñanza de la gramática en primaria y secundaria: algunas reflexiones y propuestas

    Xavier Fontich Vicens
    39-58
    • PDF (Español (España))
  • As imagens dos manuais escolares: representações mentais de professores e alunos relativamente à presença de imagens nos manuais escolares e à sua eficácia pedagógica

    Graça Carvalho
    59-79
    • PDF (Português (Portugal))
  • Bicas, pacotes e outros embrulhos. materiais para o ensino de Português com fins específicos

    Ana Belén García Benito, Iolanda Ogando González
    80-111
    • PDF (Português (Portugal))

Developed By

Open Journal Systems

Language

  • English
  • Español (España)
  • Français (Canada)
  • Português (Portugal)

Make a Submission

Make a Submission

Information (ORCID)

INVEP editors ask all authors and evaluators to enter the respective ORCID in the appropriate field

See more...

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Inícioe-ISSN: 2182-1372

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.