Considerações Finais : Das Voltas que o Projeto dá...
DOI:
https://doi.org/10.25757/invep.v1i3.72Abstract
A metodologia de projeto constitui a temática central de seis dos textos incluídos neste número do CIED. Tratando-se de contributos diversos, é possível encontrar algumas linhas de organização a partir da sua abordagem:Downloads
References
Altet, M. (1993) Préparation et planification. In J. Houssaye (ed.) La pédagogie: une
encyclopédie pour aujourd’hui. Paris:ESP Eds (pp 77-88).
Bronfenbrenner, U. (1976). The Ecology of Human Development. London: Harvard University
Press.
Caena, Fr ; Margotte, U. (2010) European Teacher Education –a Fractal Perspetive Tackling
with Complexity. European Education Research Journal 9(3) 317-331
(www.eera.de/.../european-teacher-education-a-fr)
Ebbutt, D. (1985). Educational Action-Research: Some General Concerns and Specifici
Quibbles. In R. Burgess (Ed.) Issues in Educational Research: Qualitative Methods. Barcombe:
The Falmer Press. (pp. 152- 174).
Harold, M.; Landherr, B & Haber, G.L. (1996) A fractal approach to implement cooperative
learning in German Classroom. Intercultural Education. Vol. 7, nº 3 pp : 60-68
(www.tandfonline.com/doi/.../095239196007030...)
Katz L. e Chard, S. (1997). A abordagem de projeto na educação de infância. Lisboa: Fundação
Calouste Gulbenkian.
Lalive d’Épinay (1983). Récits de vie et vie quotidienne. Revue Suisse de Sociologie, 9 (1): pp.
-44.
Lewin, K. (1947). Les frontières dans la dynamique des groupes. In Cl. Faucheux (1967)
Psychologie dynamique : Les relations humaines Paris : PUF (pp. 244-283).
McLuhan, M. (2009). Canadá, um caso fronteira. Conferências de Marfleet, 1967. In McLuan
Compreender-me. Lisboa: Relógio D’Água Editores: pp. 110-125.
Palmade, G. (1977). Interdisciplinarité et idéologies. Paris : Éditions Anthropos.
Roldão, C. (1990). O pensamento concreto da criança. Uma perspetiva a questionar no currículo.
Lisboa: Instituto de Inovação Educacional.
Roldão, C.(2004). Transversalidade e especificidade no currículo: como se constrói o
conhecimento. In Infância e Educação. Investigação e Práticas nº 6 pp. 61-72.
Quaresma, JM ; Oliveira, J. Faria, PC (1999) O mundo dos fractais.
(www.educ.fc.ul.pt/icm/icm99/icm14/index.htm)
Vasconcelos,T et al. (Coord.) (2009). A Prática Pedagógica como Projeto Transdisciplinar na
Formação Inicial: Projeto Interdisciplinar/Metodologias Integradas. Atas do IV Encontro do CIED,
/28 de novembro de 2009.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles published or submitted to Da Investigação às Práticas are licensed according to Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0). Authors agree that:
Copyrights of all articles published are retained by authors with first publication copyright granted to the journal.
All articles are under the Creative Commons Attribution License recognizing the authorship of the publication and identifying that first publication took place in this journal.
Authors have the right to free distribute or make available in private or institutional pages the version published by Da Investigação às Práticas: Estudos de Natureza Educacional provided the original proper citation.
The journal only accepts articles not published previously (except in the form of an abstract or as part of academic thesis), that it is not under consideration for publication elsewhere. After published, the article cannot be published again partial or totally without the editorial board consent.