The (im)possibilities of different methodologies in Emergency Remote Teaching

Authors

DOI:

https://doi.org/10.25757/invep.v12i1.282

Abstract

This work presents the report of an internship experience carried out in the subjects of Educational Psychology I and II, at the Faculty of Education of Federal University of Goiás, offered to the Licentiate degree in Biological Sciences, Philosophy and Music, at the academic period 2020/1. Our objective is to emphasize the importance of understanding different methodologies in the promotion of learning, especially in the context of Emergency Remote Teaching, punctuating possibilities and difficulties of teaching in this modality, based on the theoretical framework of the Historical-Critical Pedagogy. The experience reported considered a theoretical background and the (im)possibilities of analysis and intervention in practice as fundamental to qualificate teachers committed to education and the transformation of reality. The conclusion is that the experience was formative for the students, because despite the challenges of Emergency Remote Teaching, the use of diversified methodologies were beneficial.

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Author Biographies

Sheila Daniela Medeiros dos Santos, Universidade Federal de Goiás - UFG, Brasil.

Pedagogia, Mestre e Doutora (UNICAMP), Docente da Faculdade de Educação (UFG).

Amanda Ingrid Santos Lima, Universidade Federal de Goiás, Brasil

Graduanda em Licenciatura e Bacharelado em Psicologia (FE/UFG)

Lívia Maria Teran Cavalcanti, Universidade Federal de Goiás, Brasil

Graduanda em Licenciatura e Bacharelado em Psicologia (FE/UFG)

Ana Paula Kunzler, Universidade Federal de Goiás, Brasil

Graduada em Relações Internacionais (PUC-GO), Especialista em Relações Internacionais (UnB-DF), Graduanda em Licenciatura e Bacharelado em Psicologia (FE/UFG)

Jordana de Castro Balduíno Paranahyba, Universidade Federal de Goiás, Brasil

Graduada em Psicologia (PUC-GO), Mestre e Doutora em Educação (Universidade de Barcelona), Docente da Faculdade de Educação - Curso de Psicologia e Licenciaturas. Universidade Federal de Goiás, Goiás-GO. Atual Diretora de Atenção Estudantil (PRAE/UFG)

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Published

2022-03-29

How to Cite

Santos, S. D. M. dos, Lima, A. I. S., Cavalcanti, L. M. T., Kunzler, A. P., & Paranahyba, J. de C. B. (2022). The (im)possibilities of different methodologies in Emergency Remote Teaching. Da Investigação às Práticas: Estudos De Natureza Educacional, 12(1), 230–252. https://doi.org/10.25757/invep.v12i1.282

Issue

Section

Artigos