Editorial
DOI:
https://doi.org/10.25757/invep.v10i2.226Abstract
Num ano que se apresenta como particularmente difícil, pelas razões que todos conhecemos, há que reconhecer o papel fundamental que, entre outros profissionais, os professores e educadores assumiram e o modo como rapidamente souberam reagir às mudanças que necessariamente se impuseram.
Saber usar a tecnologia e dela usufruir de modo a desenvolver uma prática pedagógica mais eficaz tornou-se uma mais-valia no campo educativo. Relativamente a esta problemática, o artigo intitulado “As TIC na formação inicial de professores – Práticas de formação de formadores” aborda as práticas de formação desenvolvidas com recurso à utilização das tecnologias de informação e comunicação (TIC) e à promoção do seu uso, durante o processo de formação dos futuros professores.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Articles published or submitted to Da Investigação às Práticas are licensed according to Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0). Authors agree that:
Copyrights of all articles published are retained by authors with first publication copyright granted to the journal.
All articles are under the Creative Commons Attribution License recognizing the authorship of the publication and identifying that first publication took place in this journal.
Authors have the right to free distribute or make available in private or institutional pages the version published by Da Investigação às Práticas: Estudos de Natureza Educacional provided the original proper citation.
The journal only accepts articles not published previously (except in the form of an abstract or as part of academic thesis), that it is not under consideration for publication elsewhere. After published, the article cannot be published again partial or totally without the editorial board consent.