Between theory and practice: Teaching maths to elementary school students in Poland

Autores

  • Małgorzata Żytko Department of Elementary Education, Faculty of Education, University of Warsaw

DOI:

https://doi.org/10.25757/invep.v4i1.16

Resumo

O sucesso escolar das crianças em Matemática é um dos objetivos mais
importantes da educação na Polónia. Os resultados da investigação relativos aos desempenhos
escolares em Matemática não são otimistas. Podemos observar baixos níveis de compreensão
das crianças sobre a utilidade da Matemática, da capacidade de utilização de estratégias
pessoais na resolução de problemas e do uso prático de capacidades matemáticas. Este artigo
apresenta a discussão deste problema num quadro psicológico e didático e analisa as causas
ligadas à prática escolar do ensino da Matemática.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Referências

Bruner, J. (1986). Actual minds, possible worlds. MA: Harvard University Press.

Dąbrowski, M. (2009). Research on the basic skills of a 9-year old in language and mathematics. A third grade pupil and his/her teacher – report from research 2008, CKE Warsaw.

Dąbrowski, M. (2011). The research on basic skills of 9-year old in language and mathematics. Third grade pupil 2010, CKE Warsaw 2011.

Freudenthal, H. (1972). Mathematics as an Educational Task. New York: Springer.

Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Minnich, C. A., Tanco, G. M., Arora, A., Centurino, V. A. S. & Castle, C. E. (Eds.) (2012). TIMSS 2011 Encyclopedia. Education Policy and Curriculum in Mathematics and Sciences. Boston: TIMSS & PIRLS Intenational Center, Lynch School of Education, Boston College.

Murawska, B. & Żytko, M. (2012). The research on basic skills of 9-year old in language and mathematics. Pupil – his/her home and School. CKE Warsaw.

Żytko, M. & Dagiel, M. (2011). School life reality in the rural areas. CKE Warsaw 2011.

Como Citar

Żytko, M. (2014). Between theory and practice: Teaching maths to elementary school students in Poland. Da Investigação às Práticas: Estudos De Natureza Educacional, 4(1), 44–58. https://doi.org/10.25757/invep.v4i1.16

Edição

Secção

Artigos