Editorial
DOI:
https://doi.org/10.25757/invep.v5i2.77Abstract
A Escola Superior de Educação de Lisboa (ESELx), instituição que se dedica à formação de profissionais de educação, afirma a sua identidade em torno dos princípios da inclusão. Como se pode ler no seu Projecto Formativo (2011):
“A ESELx prepara profissionais de educação (professores e outros agentes educativos) orientando a sua acção ao serviço da criança e do jovem, do adulto, do idoso, nomeadamente aqueles com maiores necessidades sócio-educativas.”
Surge neste contexto de forma natural este número especial da sua revista “Da Investigação às Práticas” dedicada à temática da inclusão, em grande medida pensado para profissionais de educação em formação inicial ou contínua. Responderam ao nosso desafio um conjunto de investigadores cujos trabalhos se agrupam à volta de três grandes temáticas: i) Caminhos para a inclusão, ii) Investigação sobre práticas educativas inclusivas, e iii) Informando as práticas – apoio às práticas dos professores.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Articles published or submitted to Da Investigação às Práticas are licensed according to Creative Commons Attribution License (CC BY-NC 4.0). Authors agree that:
Copyrights of all articles published are retained by authors with first publication copyright granted to the journal.
All articles are under the Creative Commons Attribution License recognizing the authorship of the publication and identifying that first publication took place in this journal.
Authors have the right to free distribute or make available in private or institutional pages the version published by Da Investigação às Práticas: Estudos de Natureza Educacional provided the original proper citation.
The journal only accepts articles not published previously (except in the form of an abstract or as part of academic thesis), that it is not under consideration for publication elsewhere. After published, the article cannot be published again partial or totally without the editorial board consent.